Ημερήσιο ταξίδι από τη Φλωρεντία στη Σιένα

Μια γρήγορη αναζήτηση της Τοσκάνης και θα βρείτε μια πληθώρα πληροφοριών για τη Φλωρεντία, το κορυφαίο στολίδι της περιοχής. Και για καλό λόγο – με το αστραφτερό Duomo, την εξαιρετική σκηνή τέχνης και την αναγεννησιακή αρχιτεκτονική που προσελκύει μεταξύ δέκα και δεκαέξι εκατομμυρίων τουριστών κάθε χρόνο.

Σιένα

Ωστόσο, υπάρχουν πολλές άλλες πόλεις που αξίζει να επισκεφτείτε στην Τοσκάνη, από το Αρέτσο μέχρι το Λιβόρνο μέχρι την Πίζα και, την προσωπική μου αγαπημένη, τη Σιένα. Σε ένα πρόσφατο ταξίδι στην Τοσκάνη με την οικογένειά μου, η Σιένα ξεχώρισε ως ένα από τα πιο αξιομνημόνευτα μέρη στην Ιταλία.

Περάσαμε μια εβδομάδα εξερευνώντας την ύπαιθρο, μένοντας σε μια ιστορική βίλα σε ένα μικρό χωριό της Τοσκάνης και ολοκληρώνοντάς την με μερικές νύχτες στη Φλωρεντία. Μετά από δύο ημέρες εξερεύνησης της καρδιάς της μεγαλύτερης πόλης της Τοσκάνης, αποφασίσαμε να κάνουμε μια ημερήσια εκδρομή στη μεσαιωνική πόλη της Σιένα.

Έχεις βρει αεροπορικά εισιτηρια; Δες και στο TicketsWe

Και κατάλυμα μέσο booking.com

Οι καλύτερες πόλεις για επίσκεψη στην Ιταλία

Ένα κομμάτι της ιστορίας

Ιστορία της Σιένα

Η Σιένα βρίσκεται στη μέση της Τοσκάνης, περίπου σε ίση απόσταση μεταξύ Ρώμης και Μιλάνου. Χτισμένη σε ένα λόφο με θέα στην κυματιστή ύπαιθρο, η ιστορική πόλη περικλείει πλήρως την ουσία της μεσαιωνικής Ιταλίας. Ιδρύθηκε από τους Ετρούσκους τον πρώτο αιώνα π.Χ., η πόλη άκμασε ως ρωμαϊκή αποικία προτού εξελιχθεί σε ένα πολυσύχναστο μεσαιωνικό κράτος.

Κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα, η Σιένα ήταν ένας τρομερός αντίπαλος της κοντινής Φλωρεντίας, καθώς οι δύο πόλεις ανταγωνίζονταν η μία την άλλη για οικονομικούς, πολιτιστικούς και πολιτικούς λόγους.

Ο 13ος και 14ος αιώνας ήταν οι πιο ευημερημένοι της Σιένα και το εμβληματικό Torre del Mangia αποτελεί απόδειξη αυτής της χρυσής εποχής. Μερικές εκατοντάδες χρόνια αργότερα, μετά από πληγές και πολιτικά ζητήματα, η Σιένα τελικά υποτάχθηκε στην κυριαρχία της Φλωρεντίας.

Η σύγχρονη Σιένα έχει δεσμευτεί να διατηρήσει τον μεσαιωνικό της χαρακτήρα και μια γρήγορη επίσκεψη στην πόλη μπόρεσε να με μεταφέρει μερικές εκατοντάδες χρόνια πίσω στο χρόνο.

Ταξιδεύοντας από τη Φλωρεντία στη Σιένα

Σιδηροδρομικός Σταθμός της Σιένα

Μετά από ένα αργό πρωινό στη Φλωρεντία, απολαμβάνοντας έναν καπουτσίνο και ένα κορνέτο κάτω από τη σκιά του Duomo di Firenze, κατευθυνθήκαμε στο Airbnb μας για να ετοιμάσουμε τα πράγματα για την ημέρα. Νοικιάσαμε ένα αυτοκίνητο για την περιπέτειά μας στην Τοσκάνη, καθώς ήμασταν πέντε και είχαμε σχέδια να εξερευνήσουμε μέρη της υπαίθρου που δεν φτάνουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Νοικιάσαμε το αυτοκίνητό μας στο Διεθνές Αεροδρόμιο Fiumicino στη Ρώμη όταν φτάσαμε στη χώρα. Το SUV μας κόστιζε περίπου 50 $ την ημέρα. Αυτή η τιμή θα εξαρτηθεί από την εποχή του χρόνου, την εταιρεία ενοικίασης και τον τύπο του αυτοκινήτου. Πάντα να κάνετε την έρευνά σας και να σταθμίζετε επιλογές μεταξύ εταιρειών ενοικίασης αυτοκινήτων όπως η Avis, η Hertz και η Europcar.

Το ταξίδι ήταν όμορφο και κράτησε περίπου μιάμιση ώρα. Ο χώρος στάθμευσης στη Σιένα μπορεί να είναι λίγο δύσκολος, καθώς η πόλη είναι τόσο μικρή. Παρκάραμε σε ένα δημόσιο χώρο στάθμευσης γύρω από τη βάση του χωριού και πήραμε μια κυλιόμενη σκάλα στην ιστορική πόλη.

Σιένα

Υπάρχουν τρεις κύριες κυλιόμενες σκάλες πεζών στην πόλη. Το Risalita Stazione-Antiporto-Porta Camollia μεταφέρει επισκέπτες από το σιδηροδρομικό σταθμό, ένα άλλο που σας μεταφέρει στην Piazza del Campo και το Risalita di Santa Caterina, που μας μετέφερε από το πάρκινγκ στη Santa Caterina στην Piazza del Campo.

Εάν ταξιδεύετε μόνοι σας ή δεν έχετε τον προϋπολογισμό για ενοικίαση αυτοκινήτου, υπάρχουν επίσης πολλά τρένα που ταξιδεύουν μεταξύ Φλωρεντίας και Σιένα κάθε μέρα. Αν και δεν έχω κάνει αυτό το ταξίδι ο ίδιος, ακούω ότι είναι ένα υπέροχο ταξίδι στην ύπαιθρο της Τοσκάνης. Το τρένο διαρκεί 1,5 έως 2 ώρες ανά διαδρομή και κοστίζει μεταξύ 15 και 30 ευρώ ανά άτομο, μία κατεύθυνση.

Η λήψη του λεωφορείου είναι μια άλλη επιλογή, η οποία χρειάζεται παρόμοιο χρόνο με το τρένο, αλλά κοστίζει μεταξύ 10 και 20 ευρώ για ένα εισιτήριο απλής μετάβασης.

Πάσο Opa Si

Σιένα

Φτάσαμε λίγο ζεστοί και διψασμένοι και κατευθυνθήκαμε κατευθείαν στο πρώτο καφενείο για μια παραλαβή το πρωί. Ο barista στο Non-Solo Bar στη Via del Porrione μας ετοίμασε μερικούς τέλειους καφέδες με προσιτά 2,50€ ανά ποτό.

Με ώθηση ενέργειας, πήραμε το δρόμο μας μέσα από τα στενά λιθόστρωτα σοκάκια της πόλης για να εξερευνήσουμε τα κύρια αξιοθέατα.

Πρώτος στη λίστα ήταν να βγάλουμε μόνοι μας ένα μόνο εισιτήριο που θα μας επέτρεπε να μπούμε σε μερικές από τις πιο διάσημες τοποθεσίες και ορόσημα της Σιένα. Το πάσο Opa Si κοστίζει από 15 έως 17 ευρώ για ένα πλήρες εισιτήριο, με μειωμένες τιμές για παιδιά, επισκέπτες με ειδικές ανάγκες και κατοίκους ή φοιτητές του Πανεπιστημίου της Σιένα. Το εισιτήριο ισχύει για τρεις ημέρες, γεγονός που το καθιστά ιδανικό για όσους δεν θέλουν να στριμώξουν τα πάντα σε μια μέρα.

Τα εισιτήρια μπορούν και πρέπει να αγοραστούν ηλεκτρονικά εκ των προτέρων. Κάναμε το λάθος να αγοράσουμε τα εισιτήριά μας στο εκδοτήριο εισιτηρίων έξω από τον καθεδρικό ναό Duomo και περάσαμε μετανιωμένα σαράντα λεπτά σε μια σειρά.

Εάν δεν έχετε χρόνο και δεν σας ενδιαφέρουν όλα τα μουσεία, μπορείτε να πάρετε ένα μόνο εισιτήριο για να μπείτε μόνο στο Duomo, για παράδειγμα, με τιμή μεταξύ 7 και 10 ευρώ. Ωστόσο, με μόλις πέντε ευρώ παραπάνω, θεωρήσαμε ότι άξιζε τον κόπο να πάρουμε το Opa Si Pass και να προσπαθήσουμε να χωρέσουμε σε όσες περισσότερες στάσεις στο δρομολόγιο Opa μπορούσαμε.

Το πάσο σάς επιτρέπει να έχετε πρόσβαση στον Καθεδρικό Ναό της Σιένα, στο Βαπτιστήριο του San Giovanni, στη Βιβλιοθήκη Crypt Piccolomini, στο Museo dell’Opera, στο Oratory, στην πανοραμική θέα Facciatone και στο συγκρότημα Santa Maria della Scala.

Καθεδρικός Ναός της Σιένα

Πρώτα ήταν ο καθεδρικός ναός της Σιένα, ή ο Duomo di Siena, όπως τον αποκαλούν οι ντόπιοι. Περάσαμε λίγο χρόνο θαυμάζοντας το απίστευτο ιταλικό γοτθικό αριστούργημα από έξω, τραβώντας μερικές απαραίτητες φωτογραφίες ενός από τα πιο εξαίσια γοτθικά κτίρια της Ιταλίας. Διακοσμημένο με περίπλοκα σκαλίσματα και μια μαρμάρινη πρόσοψη που κόβει την ανάσα εμπνευσμένη από γεωμετρικά μοτίβα, το εξωτερικό είναι απλώς μια γεύση από την υπερβολή μέσα στον καθεδρικό ναό.

Το περπάτημα στον καθεδρικό ναό είναι σαν να μπαίνεις σε μια άλλη εποχή. Το πρώτο πράγμα που μου τράβηξε την προσοχή ήταν το παιχνίδι με το φως και το χρώμα. Οι ασπρόμαυρες λωρίδες από μάρμαρο δημιουργούν ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα, που γίνεται ακόμα πιο όμορφο από τα χρυσά αστέρια που σκορπίζουν τη θολωτή οροφή και τα στολίδια του φεγγαριού στα γεωμετρικά πλακάκια δαπέδου.

Αναμφισβήτητα, το πιο αξιομνημόνευτο δωμάτιο στο Duomo ήταν η Βιβλιοθήκη Piccolomini, όπου οι τοίχοι είναι καλυμμένοι με ζωντανές τοιχογραφίες Pinturicchio που απεικονίζουν τη ζωή ενός Πάπα από τη Σιένα. Τα ζωηρά χρώματα που διανθίζονται με αστραφτερό χρυσό είναι μια αληθινή απόδειξη της τέχνης της Αναγέννησης.

Πέρασα λίγο χρόνο θαυμάζοντας τις γραφές που εκτίθενται, η καθεμία πιο όμορφα γραμμένη από την άλλη, προτού εξερευνήσω τα παράπλευρα παρεκκλήσια διακοσμημένα με έργα τέχνης των Μικελάντζελο, Μπερνίνι και Ντονατέλο.

Οι ώμοι και τα πόδια πρέπει να καλύπτονται στον καθεδρικό ναό, καθώς είναι ιερός τόπος λατρείας.

Μουσείο Santa Maria della Scala

Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το μουσείο Santa Maria della Scala, το οποίο ήταν αρχικά ένα από τα πρώτα νοσοκομεία της Ευρώπης, που τώρα μετατράπηκε σε μουσείο. Βρίσκεται ακριβώς απέναντι από την Piazza del Duomo από τον Καθεδρικό Ναό της Σιένα και αποτελείται από ένα συγκρότημα μικρότερων κτιρίων που συνδέονται με στενά περάσματα.

Ανάμεσα σε άλλα διάσημα γλυπτά, έργα τέχνης και βιτρό, η εκκλησία είναι πιο γνωστή για τη σειρά τοιχογραφιών της που απεικονίζουν τη «Ζωή της Παναγίας» από το 1398.

Περάσαμε περίπου μία ώρα στο μουσείο, αλλά αν έχετε χρόνο, θα μπορούσατε εύκολα να περάσετε τρεις ώρες εξερευνώντας κάθε δωμάτιο, θαυμάζοντας τα έργα τέχνης και τα αρχαιολογικά αντικείμενα από τον Μεσαίωνα.

Αργά μεσημεριανό, νωρίς το δείπνο

Αργά γεύμα

Ξεκινήσαμε από τη Via dei Pellegrini προς την Piazza del Campo, την εμβληματική πλατεία σε σχήμα κοχυλιού στο κέντρο της πόλης, όπου αναζητήσαμε ένα μέρος για να φάμε αργά το μεσημεριανό γεύμα. Όταν φτάσαμε στην πλατεία, ήταν γεμάτη δραστηριότητα, με πολλούς επισκέπτες και ντόπιους να χτυπούν τις ακτίνες του ήλιου πριν η πλατεία μείνει στη σκιά.

Τακτοποιηθήκαμε στο Bar Il Palio στην εξωτερική άκρη της πλατείας και παραγγείλαμε μερικά δροσιστικά San Pellegrino και μερικές μπρουσκέτες για να μοιραστούμε. Γεμάτο από μια γεμάτη μαρμελάδα μέρα, παρήγγειλα ένα ριζότο με μανιτάρια και τρούφα. Η μπρουσκέτα κοστίζει περίπου 6€ η μερίδα και το ριζότο 10€.

Καθίσαμε και κουβεντιάζαμε στο εστιατόριο καθώς ο ήλιος έπεφτε κάτω από τον Torre del Mangia, έναν άλλο εντυπωσιακό μεσαιωνικό πύργο στον οποίο δεν προλάβαμε να μπούμε.

Αν μέναμε για δείπνο, θα πηγαίναμε σε ένα μικρό καφέ λίγα τετράγωνα από τον καθεδρικό ναό της Σιένα που ονομάζεται Osteria da Divo. Με διθυραμβικές κριτικές, το εστιατόριο βρίσκεται σε ένα ρομαντικό περιβάλλον σαν σπήλαιο και είναι διακοσμημένο με νωπογραφίες και κυκλοθυμικό φωτισμό.

Ψώνια

Αγορές Σιένα

Καθώς ο ήλιος έδυε και τα φώτα της πόλης άναψαν, η Σιένα πήρε μια εντελώς νέα μορφή. Σαν να μην είχα ήδη μεταφερθεί σε άλλη εποχή, τα λαμπερά φώτα του δρόμου δημιούργησαν μια διαχρονική αίσθηση καθώς η πόλη ζωντάνεψε με έναν διαφορετικό τύπο ενέργειας.

Τα καφέ και τα μπαρ ήταν γεμάτα με επισκέπτες που ξεχύθηκαν στους δρόμους με τα Aperols στο χέρι. Ωστόσο, ήμασταν σε μια άλλη αποστολή – μια αποστολή για ψώνια.

Κατευθυνθήκαμε προς τη Via Banchi di Sopra, τον κεντρικό εμπορικό δρόμο της Σιένα, ο οποίος είναι γεμάτος με μπουτίκ, επώνυμα καταστήματα και καταστήματα με σουβενίρ και στις δύο πλευρές. Τα καταστήματα ανοίγουν στις 9:30 το πρωί και κλείνουν γύρω στις 8, κάτι που ταίριαζε απόλυτα στο πρόγραμμά μας για αργά το μεσημεριανό γεύμα / νωρίς το δείπνο.

Περάσαμε μερικές ώρες περιηγώντας τις μπουτίκ, αγοράσαμε μερικά αγαπημένα τουριστικά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων μερικών μικρών κεραμικών και ελαιόλαδων, και επιστρέψαμε προς το πάρκινγκ για να επιστρέψουμε στη Φλωρεντία.

Διαβάστε επίσης:Aξιοθέατα στην Ιταλία

Οι καλύτερες και οι χειρότερες στιγμές για να επισκεφθείτε τη Φλωρεντία

Ετοιμάζεστε για ταξίδι; Δείτε αυτά τα χρήσιμα!!

αεροπορικα εισητηρια

Και κατάλυμα μέσο booking.com

Μην ξεχνάτε την ταξιδιωτική σας ασφάλιση!

Ενοικίαση αυτοκίνητου με την Economybookings.com

Πέτρος Πέτρου

Ψηφιακός νομάς με αγάπη για ταξίδια